9/02/2012

FF DAG #2

Frukost: Filmjölk med skivad banan, två kokta äggvitor och en halv tomat

Mellis: 100g tonfisk, en banan

Lunch/mellis: 2 wasa havreknäcke med 40g keso, tomat, gurka, salt, svartpeppar

Middag: Chili/vitlöksfläsfilé, ris, tsatsiki och ungsrostade grönsaker.


WORKOUT: FF workout #1

____________________________________________________________

Middag (ca. 380 kcal)

Ber om ursäkt för den skitiga tallriken, jag glömde fota innan jag åt :)

1 port
150 g Fläskfile
hackad chili och vitlök + LITE olja
papikapulver
salt och peppar

25 g Ris
40 g Champinjoner
30 g Broccoli
40 g Rödbetor
30 g Paprika
30g gul lök
1 tsk olivolja
citron
salt och peppar

Hacka vitlök och chili, blnada det med en skvätt olja och paprikapulver. Gnid in det i fläskfilén. Lägg filén i kylen minst 30 min.

Sätt ugnen på 175 grader. Hacka grönskerna grovt och lägg på en plåt. Ringla över lite olja, pressad citron, salt och peppar. In i ungen ca 30-35 min. Koka ris.

Ta fram fläskfilen, salta och peppra, och bryn den jämt runt om i en stekgryta, häll i en skvätt vatten och låt sedan stå på lågvärme i ca. 15 min.

Tsatsiki
1 port = 50-80g
250 g kesella
1 dl finhackad gurka ej urvattnad
1-2 vitlöksklyftor
citronsaft
salt & peppar

Pressa vitlöken och blanda med kesellan samt den finhackade gurkan.
Pressa ner citronsaft salta och peppra efter behag.

1 kommentar:

  1. Ser smaskens ut :D Gillar att du lägger upp så detaljerade recept så en ovan matlagare som jag kan förstå :D Kram

    SvaraRadera